چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

Olympus E-PL5 Mirrorless Micro Four Thirds Camera + 14-42mm F/3.5-5.6 II R

دوربين بدون آينه E-PL5 محصول شركت اليمپوس يك دوربين ميكرو 4/3 بوده كه از يك حسگر Live MOS با رزولوشن ۱۶ مگاپيكسل بهره مي‌برد. اين دوربين از امكان تعويض لنز برخوردار بوده و همراه آن يك لنز زوم M. Zuiko با فاصله كانوني 14-42 ميلي‌متر و بازشدگي ديافراگم f/3.5-5.6 نيز وجود دارد. لازم به اشاره است كه فاصله كانوني معادل لنز مذكور بر روي حسگر فول فريم برابر با 28-84 ميلي‌متر مي‌باشد. علاوه بر اين پردازشگر تصوير TruePic VI وظيفه انجام پردازش‌ها را در اين دوربين عهده‌دار است. اين پردازشگر تصوير كه براي سري PEN اليمپوس طراحي شده از فناوري رنگ‌هاي واقعي بهره‌مند است كه به بازتوليد دقيق رنگ‌ها منجر مي‌شود. آن‌طور كه شركت اليمپوس ادعا مي‌كند به لطف همكاري بالاي حسگر و پردازشگر تصويري اين دوربين مي‌توان اطمينان داشت كه پردازش عكس‌ها با سرعت صورت گرفته و دقت رنگي بالا و كنتراست قابل توجهي را شاهد خواهيم بود. طراحي Mirrorless اين دوربين سبب شده تا ابعاد آن كوچك‌تر و يا به اصطلاح كامپكت شده و امكان تعويض لنزهاي مختلف به وجود آيد.
بايد اشاره شود كه E-PL5 داراي حداكثر حساسيت ISO 25600 بوده و به لرزشگير تصوير ديجيتال مجهز شده است كه تركيب اين دو ويژگي باعث مي‌شود تا بتوان عكس‌هايي با نويز پايين و وضوح بالا را در شرايط نوري ضعيف و محيط‌هاي كم‌نور به ثبت رساند. از ديگر قابليت‌هاي E-PL5 مي‌توان به امكان عكاسي پي‌در‌پي تا ۸ فريم بر ثانيه اشاره نمود. شركت اليمپوس اين دوربين خود را به سيستم فوكوس خودكار F.A.S.T. مجهز ساخته كه دقت و عملكرد بالايي دارد و به لطف بهره‌مندي از قابليت تشخيص چهره و چشم، مي‌توان عكس‌هاي پرتره با فوكوس عالي و نوردهي خودكار ايده آلي را شاهد با اين دوربين ثبت كرد. اين سيستم فوكوس خودكار داراي ۳۵ نقطه فوكوس بوده كه براي فوكوس بر روي اجسام كوچك نيز مناسب است.
وجود يك صفحه نمايش اينچي لمسي از نوع LCD سبب شده تا بتوان تنظيمات دوربين را به آساني كنترل كرد. اين نمايشگر داراي اندازه ۳ اينچي بوده و از دقت نمايش ۴۶۰٬۰۰۰ پيكسل برخوردار است. اين نمايشگر لمسي امكان بهره‌گيري از فوكوس لمسي را براي E-PL5 به وجود آورده است. خوشبختانه نمايشگر اين دوربين از نوع متحرك بوده كه عكاسي در زاويه‌هاي تنگ را آسان‌تر كرده و براي گرفتن عكس‌هاي سلفي نيز كاربرد دارد.
دوربين E-PL5 قادر به ضبط ويدئوهاي فول اچ‌دي 1080p با سرعت‌ ۳۰  فريم بر ثانيه به همراه صداي استريو است و از آنجايي كه به درگاه خروجي HDMI مجهز گرديده، مي‌توان فيلم‌هاي ركورد شده را با حداكثر كيفيت بر روي نمايشگر‌هاي مختلف مشاهده نمود. البته لازم به ذكر است كه در حالت فول اچ‌دي مي‌توان تا حداكثر ۲۹ دقيقه با فرمت MOV و ۱۴ دقيقه با فرمت AVI در هر نوبت به ركورد ويدئو پرداخت. در ضمن وجود فلاش رودوربيني FL-LM1 نيز مي‌تواند كيفيت تصويربرداري در محيط‌هاي تاريك را به ميزان چشمگيري افزايش دهد.
يكي از قابليت‌هاي درخور توجه E-PL5 امكان عكاسي 3D است كه مي‌تواند در نوع خود بسيار جالب باشد. براي اين‌ منظور تنها كافيست حالت 3D Photo رو انتخاب كرده، دكمه شاتر را فشار داده و به آرامي دوربين را در زاويه افقي به حركت درآوريد. دوربين به طور خودكار يك تصوير يك ثانيه را از پرسپكتيو مختلف ثبت كرده و پس از انجام پردازش‌هاي لازم بر روي تصوير ثبت شده، يك فايل با فرمت .MPO را ذخيره مي‌كند كه بر روي نمايشگرهاي 3D قابل نمايش است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.